Ostatnio zaktualizowane:

Tablice typu string i char w C#

Tablice typu string Tablice typu string[] przechowują ciągi znaków, czyli teksty. Mogą być używane do przechowywania listy imion, słów, zdań itp. Deklaracja i inicjalizacja tablicy string Deklaracja: Inicjalizacja z określeniem rozmiaru: Deklaracja i inicjalizacja z wartościami początkowymi: Lub prościej: Zapisywanie danych do tablicy string Przykład: Użycie pętli do wprowadzania danych przez użytkownika: Odczyt danych z […]

Zaktualizowano: 2024-11-14

Czytaj więcej

Proste Typy Danych

Co to są proste typy danych? Proste typy danych w C# to podstawowe typy, które służą do przechowywania danych takich jak liczby, znaki, wartości logiczne i inne. Każdy z tych typów zajmuje określoną ilość miejsca w pamięci i jest używany do różnych celów. Ważne jest, aby wybierać odpowiedni typ, zależnie od danych, które chcemy przechowywać. […]

Zaktualizowano: 2024-11-14

Czytaj więcej

Tablice w języku C#

Tablice w C# są strukturami danych, które pozwalają na przechowywanie wielu elementów tego samego typu w uporządkowany sposób. Umożliwiają one dostęp do danych za pomocą indeksów, co pozwala na efektywne przetwarzanie dużych zbiorów danych. Deklaracja i inicjalizacja tablicy Aby zadeklarować tablicę, należy określić jej typ oraz użyć nawiasów kwadratowych []: Przykład: Inicjalizacja tablicy polega na […]

Zaktualizowano: 2024-11-14

Czytaj więcej

Klasy i Metody Statyczne w C#

Co to jest klasa statyczna? Definicja Klasa statyczna to klasa, która nie może być zainicjowana, czyli nie można utworzyć jej obiektu za pomocą słowa kluczowego new. Wszystkie jej członkowie (metody, właściwości, pola) muszą być statyczni. Właściwości klas statycznych Kiedy stosować klasy statyczne? Przykład klasy statycznej Użycie: Co to jest metoda statyczna? Definicja Metoda statyczna to […]

Zaktualizowano: 2024-11-04

Czytaj więcej

Metody

Metoda to blok kodu, który wykonuje określone operacje i może być wielokrotnie wywoływany w programie. Metody są częścią klasy i zawierają instrukcje, które wykonują określone zadania, takie jak obliczenia, operacje na danych czy wyświetlanie informacji. Metody pomagają: Składnia metody w C# Metoda składa się z kilku elementów: Przykład prostej metody: Wyjaśnienie: Wywoływanie metody Aby skorzystać […]

Zaktualizowano: 2024-09-23

Czytaj więcej

Podstawowe pojęcia programowania obiektowego

Czym jest programowanie obiektowe (OOP)? Programowanie obiektowe (ang. Object-Oriented Programming) to paradygmat programowania, w którym program jest modelowany jako zbiór obiektów. Każdy obiekt reprezentuje element rzeczywistości (np. samochód, ucznia, książkę), posiada właściwości i zachowania (czyli metody). Obiekty te współpracują ze sobą, wykonując operacje, które pozwalają na rozwiązanie konkretnego problemu. Główne pojęcia programowania obiektowego: 1. Klasa […]

Zaktualizowano: 2024-09-23

Czytaj więcej

Wstęp do Programowania Obiektowego

Programowania Obiektowego – Klasa i Tworzenie Obiektu w C# Czym jest programowanie strukturalne? Programowanie strukturalne to podejście do tworzenia programów, które opiera się na pisaniu funkcji/procedur i zmiennych, które są oddzielnie definiowane i przetwarzane. Każda funkcja pełni konkretną rolę, ale dane i logika są rozproszone po całym kodzie. Przykład w programowaniu strukturalnym (C#): Załóżmy, że […]

Zaktualizowano: 2024-09-22

Czytaj więcej