Ostatnio zaktualizowane:

Konstruktor

Konstruktory w Javie to specjalne metody używane do inicjalizowania nowych obiektów. Ich główną funkcją jest ustawienie początkowego stanu obiektu poprzez przypisanie wartości do jego pól. Konstruktor jest wywoływany automatycznie w momencie tworzenia nowego obiektu przy użyciu operatora new. Charakterystyka konstruktorów: Podstawowe Użycie Przykład: Użycie: Konstruktor domyślny (Default Constructor) Jeśli nie zdefiniujesz żadnego konstruktora w swojej […]

Zaktualizowano: 2024-04-25

Czytaj więcej

Klasy i Obiekty w Javie

Klasa i obiekt to fundamentalne pojęcia w programowaniu obiektowym, które Java implementuje w bardzo rozbudowany sposób. Klasy definiują szablony dla obiektów, określając jakie dane (stany) i działania (metody) obiekt będzie posiadał. Obiekty są instancjami tych klas, które działają według zdefiniowanych schematów. Klasa Klasa w Javie to konstrukcja, która jest używana do tworzenia bardziej złożonych typów […]

Zaktualizowano: 2024-04-25

Czytaj więcej

Instrukcje break i continue

Instrukcje break i continue są używane do kontrolowania przepływu pętli w Javie. Obydwie instrukcje mogą być używane w różnych rodzajach pętli: for, while oraz do-while. Ich zastosowanie może znacznie wpłynąć na działanie programu, pozwalając na bardziej elastyczne sterowanie iteracjami. Instrukcja break Instrukcja break jest używana do natychmiastowego wyjścia z pętli, w której się znajduje. Najczęściej […]

Zaktualizowano: 2024-04-22

Czytaj więcej

Konwersja i rzutowanie typów

Konwersja i rzutowanie typów w Javie to dwa mechanizmy umożliwiające przechodzenie między różnymi typami danych. Chociaż te dwa terminy są czasami używane zamiennie, odnoszą się do różnych operacji. Konwersja odnosi się do zmiany typu danych w sposób automatyczny przez Javę, natomiast rzutowanie wymaga jawnego wskazania przez programistę chęci zmiany typu danych. Konwersja typów (Automatic Type […]

Zaktualizowano: 2024-04-22

Czytaj więcej

Tablice

Tablice w Javie to struktury danych, które pozwalają przechowywać wiele elementów tego samego typu w pojedynczej zmiennej. Tablice są przydatne, gdy potrzebujemy przechować uporządkowany zbiór elementów, takich jak lista liczb, znaków czy obiektów. Oto główne cechy tablic w Javie oraz przykłady ich użycia. Deklaracja Tablicy Deklaracja tablicy informuje kompilator o typie elementów, które tablica będzie […]

Zaktualizowano: 2024-04-08

Czytaj więcej

Pętle

W Javie dostępne są różne rodzaje pętli, które pozwalają na wielokrotne wykonanie bloku kodu. Każdy rodzaj pętli ma swoje zastosowanie w zależności od kontekstu i potrzeb programisty. Oto przegląd wszystkich dostępnych typów pętli w Javie wraz z opisem i przykładami. 1. Pętla for 2. Pętla while Pętla while wykonuje blok kodu, dopóki spełniony jest określony […]

Zaktualizowano: 2024-04-07

Czytaj więcej

Instrukcje warunkowe

Instrukcje warunkowe w Javie umożliwiają wykonanie różnych bloków kodu w zależności od spełnienia określonych warunków logicznych. Dzięki nim, program może podejmować decyzje i wykonywać różne akcje w odpowiedzi na zmienne okoliczności. Java oferuje kilka rodzajów instrukcji warunkowych, takich jak if, else if, else, oraz switch. Instrukcja if Instrukcja if pozwala na wykonanie bloku kodu, tylko […]

Zaktualizowano: 2024-04-07

Czytaj więcej