Materiały pomocnicze, rozwiązania zadań i arkusze egzaminacyjne – wszystko, czego potrzebujesz, aby zdać egzamin i rozwijać swoje umiejętności programistyczne.
Pytanie 1
Przy pomocy którego obiektu można utworzyć kontrolkę wskazaną strzałką na obrazie?
Opcje odpowiedzi:
A) Window – dla biblioteki WPF; JFrame – dla biblioteki Swing B) Text – dla biblioteki WPF; JText – dla biblioteki Swing C) TextBox – dla biblioteki WPF; JTextField – dla biblioteki Swing D) Box – dla biblioteki WPF; JField – dla biblioteki Swing
TextBox – dla biblioteki WPF; JTextField – dla biblioteki Swing
Wyjaśnienie:
WPF (Windows Presentation Foundation): W technologii WPF obiekt TextBox jest standardową kontrolką służącą do wprowadzania tekstu przez użytkownika. Pole tekstowe wskazane strzałką na obrazie odpowiada temu właśnie obiektowi. Swing (Java): W Swingu odpowiednikiem TextBox jest JTextField. JTextField również służy do wprowadzania danych tekstowych, co czyni go właściwą kontrolką do zrealizowania pola tekstowego na obrazie. Oba te obiekty, TextBox i JTextField, są zaprojektowane do obsługi wejścia tekstowego i są najczęściej używanymi komponentami w aplikacjach desktopowych w swoich odpowiednich środowiskach.