Ostatnio zaktualizowane:
Łańcuchy znaków (string) w języku C#
Łańcuch znaków to ciąg pojedynczych znaków (np. słowo, zdanie, kod). W C# reprezentowany jest przez typ string, który wewnętrznie przechowuje dane jako tablicę znaków (char[]). ✅ W C# string to alias typu referencyjnego System.String. Przechowywanie jako lista obiektów char Każdy string składa się z pojedynczych znaków (char), do których można uzyskać dostęp jak do elementów […]
Zaktualizowano: 2025-04-01
Czytaj więcejCzłonkowie typów wbudowanych
W C# nawet tzw. typy prymitywne (int, char, bool, string itd.) są reprezentowane jako struktury (struct) lub klasy. To oznacza, że: Członkowie typu to: Najczęściej używane członkowie typów wbudowanych int (System.Int32) Typ do przechowywania liczb całkowitych 32-bitowych. Popularni członkowie: Przykład: Zastosowanie TryParse – bezpieczne: char (System.Char) Reprezentuje pojedynczy znak. Popularni członkowie: Przykład: string (System.String) Typ […]
Zaktualizowano: 2025-04-01
Czytaj więcejProste Typy Danych
W języku C# istnieje zestaw typów wbudowanych (zwanych też czasem pierwotnymi lub prymitywnymi). Są one zdefiniowane przez sam język i dostępne bez dodatkowych importów. Każdy z tych typów ma: Oprócz typów wbudowanych, C# pozwala na tworzenie typów zdefiniowanych przez użytkownika (np. klasy, struktury), ale w tej lekcji skupiamy się głównie na podstawowych typach predefiniowanych. Rozmiar […]
Zaktualizowano: 2025-03-31
Czytaj więcejPodstawy języka C#
C# to język programowania opracowany przez firmę Microsoft, używany głównie do tworzenia aplikacji na platformę .NET. Jego główne cechy to: Instrukcje i przepływ wykonania Instrukcje to pojedyncze polecenia, które mówią programowi, co ma zrobić. Każda instrukcja w C# zwykle kończy się średnikiem (;). Przykłady instrukcji: Przepływ wykonania to kolejność, w jakiej instrukcje są wykonywane przez […]
Zaktualizowano: 2025-03-31
Czytaj więcejZrozumienie Kompilatorów i Interpreterów
Wstęp do Kompilatorów i Interpreterów Kiedy zaczynamy przygodę z programowaniem w C#, ważne jest zrozumienie, jak nasz kod zostaje przekształcony w działającą aplikację. Tutaj kluczową rolę odgrywają kompilatory i interpretery. Co to jest Kompilator? Kompilator to narzędzie, które przetwarza napisany przez nas kod źródłowy i zamienia go w kod maszynowy, rozumiany przez komputer. W przypadku […]
Zaktualizowano: 2025-03-31
Czytaj więcejKlasa StringBuilder w C#
W programowaniu często manipulujemy tekstem – łączymy łańcuchy, modyfikujemy je czy tworzymy długie komunikaty. W języku C# podstawowym typem do pracy z tekstem jest string. Jednak gdy wykonujemy wiele operacji na łańcuchach znaków, używanie string może być nieefektywne pod względem wydajności. Dlatego w takich sytuacjach warto sięgnąć po klasę StringBuilder. Dlaczego warto używać StringBuilder? • […]
Zaktualizowano: 2024-12-03
Czytaj więcejInterfejsy w C#
Interfejsy w C# to specjalne typy, które deklarują zestaw metod, właściwości, zdarzeń lub indeksatorów, ale nie zawierają ich implementacji. Służą one jako kontrakt, który klasy lub struktury mogą implementować. Dzięki interfejsom możemy definiować zachowanie bez określania, jak dokładnie ma być ono zaimplementowane. Dlaczego warto używać interfejsów? • Polimorfizm: Umożliwiają tworzenie kodu, który może działać na […]
Zaktualizowano: 2024-12-03
Czytaj więcej